5 Mayıs 2011 Perşembe

dukan diyeti herkese uygun mu?

sebze görünce ağzı sulanan tek insan ben miyim?
kilo vermek amacıyla yola çıktıysanız öncelikle mutlaka bir doktora danışın. özellikle hipotiroid denilen, tiroid bezlerinin az çalışması kaynaklı hastalığın testleri mutlaka yapılmalı. ben de kilo veremediğimi görünce bu testi yaptırdım. gerçekten de tiroidim az çalıştığı için kilo almışım ve çok zor veriyorum. ancak sınırda olduğu için hekim efendi ilaç vermedi ısrarlarıma rağmen. yani iş başa düştü.

ikinci adımımız günlük beslenme şeklimizin rutinini belirlemek. karbonhidrat mı, sebze mi, protein ağırlıklı mı besleniyorsunuz bu çok önemli. günde kaç öğün yiyorsunuz ve ortalama kaç kalori alıyorsunuz? yine kendimden örnek vereyim, ben haftada 1-2 porsiyon yani az protein tüketen biriyim. her öğünüm sebze içerikli. ayrıca günlük kalori alımım 1300-1500 ü geçmez. yani buradan yola çıkarak salata yiyerek kilo verebilen şanslılardan değilim. aynı şekilde daha önce denediğim kalori kısıtlama diyetleri de hiç işe yaramadı. çünkü zaten rutinim bu benim, insanların diyette yediği şeyleri ben günlük hayatımda yiyorum. kilo verebilmek için bu rutini bozmak gerektiği aşikar. bu yüzden protein ağırlıklı bir diyet uygulamaya karar verdim.

üçüncü adımımız günlük yaşamda ne kadar hareket ettiğimizi saptamak. ne kadar yürüyoruz, özellikle çok uzun zaman geçirdiğimiz iş yaşamında sürekli oturuyor muyuz yoksa hareketli miyiz? eğer hareketsiz biriyseniz diyet yapmadan bile kilo vermeniz kolaylaşıyor. spor yaparak hatta belki günlük yürüyüşle bile düzenli kilo verebilirsiniz. ama benim gibi spor geçmişi kabarık biri için istersem her gün 2 saat spor yapayım haftada 100 gr bile verilmiyor.

sadede gelirsek tek amacımız rutinimizi bozmak. daha önce yaparak kilo aldığımız ne varsa tersini yapmak. protein içerikli beslenen biri sebze diyetleriyle, fazla kalori alan biri kalori hesabıyla, hareketsiz olan biri sporla kilo verebilir. tek seçeneğiz Dukan değil.

2 yorum:

  1. Tek seçeneğimiz tabiki değil, ben haşimoto hipotiroidiyim ve bu rahatsızlığı bilmeden uzun süre yaşadım nihayet üç senedir doktor takibinde ilaç kullanıyor kontrollerimi yapıyorum. Doktor kontrolünde diyet te yaptım ve 7 kg verdim. sonra bebeğim olunca o kilolar tekrar bana geldi. Şimdi tekrar diyete başladım, Dukan diyetine. 4 kg verdim ve vermem gereken 12 kg daha var:)Hafta başında kan değerlerimi kontrol ettireceğim. Bir diyetisyene ben dukan diyeti yapıyorum diyemedim yapma der diye, o kadar kararlıyım yani:)

    YanıtlaSil
  2. Bende okuyorum inceliyorum herkes tutturmus dukan diyeti diye.ama ben nerden baslayacagimi bilmiyorum verilicek kilo 20 kitabi italyada bulamadim internet sitelerinden de bir sey anlamiyorum keske bir yardimim olsaydi:((

    YanıtlaSil