8 Mayıs 2011 Pazar

dukan'a uygun tatlılar

yerli-yabancı dukan sitelerinde, yulaf ezmesi ya da yulaf unu ile yapılan bir çok tatlı gördüm. ancak kişisel olarak ben yulaf kepeği dışında hiçbir şey kullanmadığım için, bu tatlıları yulaf kepeği ile denemem hüsranla sonuçlandı. ben de sütlü tatlılara yöneldim.

Dr.Oetker'in vanilyalı ya da kakaolu light pudingini deneyebilirsiniz. hatta bulduğunuz marketten stok yaparak alın, çok çabuk tükeniyor.hazırlanmış halinde 0.35 yağ var. ancak önemli püf noktası light süt kullanmak ve tarif edeceğim şekilde hazırlamak. önce yarım su bardağı yağsız süte, hemen bardağın içinde puding karışımını döküp güzelce karıştırıyoruz. sonra 2 su bardağı yağsız sütü tencerede kaynatıyoruz. kaynadıktan sonra hazırladığımız karışımı ekleyip karıştırarak bir kez daha kaynatıp ocaktan alıyoruz. kaselere boşaltıp soğuduktan sonra buzdolabına koyabiliriz. ben kakaolu olanı çok beğendim.



geldik hazır tatlılara. bolulu hasan usta'nın light kazandibi ve light muhallebisi de çok güzel. hem tatlandırıcısı çok iyi ayarlanmış, hem de sadece şekerden değil yağdan da feragat edilmiş. her şubesinde bulunmuyor. bulunca stok yapmak isteyebilirsiniz :) light sade dondurması da yanında harika oluyor.



özsüt. light kazandibini denedim. gerçekten tatlı demeye bin şahit ister. resmen tuzla yapılmış kazandibi. hiç beğenmedim. light krem şokolası fena değil. light fırın sütlacı da var, ben sütlaç sevmediğim için denemedim.





mado. light olarak sade, çikolatalı, çilekli, vişneli ve limonlu dondurması var. ayrıca light kazandibi ve tavuk göğsü var. hepsi de birbirinden harika. dışarıda arkadaşlarla buluşmak için 1 numara. yanında da sade bir türk kahvesi. mis.





carte dor light dondurma. yine zor bulunan bir ürün, buldunuz mu kaçırmayın. gayet güzel.




ve geldik light çikolatalara. yandaki ülker'in ürününü açıkçası denemedim.  carrefour ve makro marketten aldığımız ithal light çikolatalar güzeldi, onların fotolarını ararken buna rastladım. fiyatları oldukça pahalı olan bizim aldığımız ürünlere iyi bir alternatif olabilir. deneyelim.




bütün bunlarla iştahınızı açtıktan sonra, bu tatlılardan günde 1 porsiyondan daha fazla yememeniz gerektiğini hatırlatmak isterim. evet şeker ve yağ yönünden sıfıra yakın değerleri var, ancak karbonhidrat içerikleri hala %50nin altında değil.

bon appetit!

5 yorum:

  1. Ne zamandır yeni yazı göndermiyorsunuz, diyet ne alemde?
    Ben bu pudingleri denedim, çok lezzetliler. Çok lezzetli olmaları da beni korkuttu. :) Siz hangi aralıklarla yiyorsunuz? Abartmamak gerekiyor tabii, ama sanırım ben bu tatlı konusunu abartıyorum.

    YanıtlaSil
  2. bende bu gün başlıyorum diyete inş hedef 58 kg önümde vermem gereken 14 kg var

    YanıtlaSil
  3. bu tatlıları atak evresinde yemek doğru mudur?

    YanıtlaSil
  4. Seni ve kendimi Dukan i kavramis insanlar olarak tebrik ediyorum ;)

    YanıtlaSil
  5. puding leri seyir de yemege müsaade varmı?
    günde nekadara müsaade var?

    YanıtlaSil