23 Şubat 2011 Çarşamba

atak dönemi

atak dönemindeki iki dişi
atak dönemi vücudumuzu önümüzdeki büyük savaşa hazırladığımız dönem olmakta. kurallarına ne kadar uyarsanız, seyir döneminde o kadar rahat edersiniz. neden? çünkü ilk 3 günden sonra gerçekten açlık ve şekersizlik hissetmemeye başlayacaksınız. yani işin özü her kaçamak işkenceyi uzatmaktan başka işe yaramıyor.

atak dönemi kaç gün sürüyor?
1-10 gün arasında. vermek istediğiniz kiloya göre süresi değişiyor. en güzeli dukan'ın sitesinden hesaplamak. üşeniyorsanız benim gibi 5 gün yapabilirsiniz.

kurallar?
-aşağıda vereceğim protein ağırlıklı listeden başka her şey ama her şey yasak. bir lokma bile.
-verilen listedeki yiyeceklerden hepsini bir damla bile yağ koymadan pişireceksiniz.
-listedeki her şeyi, günün her saati, istediğiniz kadar tüketebilirsiniz.
-günde 1,5 kaşık yulaf kepeği yiyebilirsiniz.
-günde 30 dakika yürüyüş. ben kardiyo çalışıyorum egzersiz bisikletiyle.
-günde en az 1,5 litre su. bu çok önemli çünkü bu kadar protein yüklemesini böbrekler ancak bu şekilde kaldırabilir.

her şey serbest listesi:
-yağsız etler; sığır biftek, fileto, bonfile,rozbif, dana biftek, rosto.
-sakatatlar; ciğer, dil (ben sevmem yemedim).
-balık; yağlı, yağsız tüm balıklar. sardalye, uskumru, ton, somon,mezgit, dil balığı, çipura, barbunya, alabalık. tüm füme balıklar. ancak örneğin ton konservesi yiyecekseniz mutlaka su içinde olanından alın, yağ değil. yani balığın kendi yağına izin var ama sonradan eklenmiş zeytinyağı bile olsa herhangi bir yağa izin yok.
-deniz ürünleri; surimi(gerçekten harika bir şey, yengeç ve balık eti karışımı, büyük marketlerde bulabilirsiniz.), karides, midye, ıstakoz, kerevit
-kümes hayvanları; tavuk, hindi, tavşan (hayatta yemem). burada da dikkat edilmesi gereken en yağsız bölgelerini kullanmak. göğüs ve fileto gibi.
-yumurta (hayat kurtarıcınız).
-yağsız süt ürünleri; peynir, yoğurt, süt. tamamen yağsıza ne kadar yakın olursa o kadar iyi. günde 1 kutu yağsız meyveli yoğurt da serbest.
-soğan, sarımsak ve aklınıza gelen tüm baharatlar. baharatlı yemeye alışsanız iyi olur, çünkü yağsız yediğiniz her şey tatlandırılmaya ihtiyaç duyacak.
-şekersiz ya da tatlandırıcılı içecekler; light cola, yeşil çay, yağsız sütlü kahve, aklınıza ne gelirse.
-az miktarda salatalık turşusu, dereotu, maydanoz.

ipuçları?
-örneğin tavuk pişireceksiniz. tavaya yağ yerine yağsız süt koyun. soğanı ve sarımsağı onda öldürün. sonra tavuğu atın. aynı şeyi yumurta için de yapabilirsiniz. yani önceden yağ kullanacağınız her yerde süt kullanın.
-daha sonra tanıtacağım yağsız ürünlerden mutlaka edinin. hatta depo yapın 3-4 tane alın.
-ben öğlenleri iş yerinde diyete uygun yemek yiyemeyeceğim için, gnc'nin protein shakelerini kullandım. günde 1 tane. oldukça tok tuttu.
-tavuk ve hindi füme alıp kahvaltıda yiyebilirsiniz. ancak ambalajlı olsun, üstündeki değerlere mutlaka bakın. karbonhidrat içermesin ve yağ oranı da %10un altında olsun.
-et ve tavuk pişirmeden önce yağlarını mutlaka ayıklayın.

atak döneminde ben nasıl beslendim? sabahları mutlaka yulaf kepekli krep. yanında füme tavuk ya da hindili yumurta ya da peynirli yumurta. öğlen protein shake. akşam kekikli, kimyonlu, karabiberli tavuk ya da körili hindi ya da haşlanmış karides, yanında mutlaka yağsız yoğurt ve 1-2 tane salatalık turşusu.

kaç kilo verilir?
4 kilo vereni de duydum. ben 5 gün uygulayarak 3 kilo verdim.

en önemlisi çok sık tartılın. tartının üstüne duvara bir kağıt asın ve her sabah tartılıp yazın. zaten kilo verdikçe diyete devam etme isteğiniz artacak.

atak döneminiz bittiyse tebrik ederim. buyrun seyir dönemine! yaşasın sebzeler!

2 yorum:

  1. Merhaba :)
    Blogunuzu yeni keşfettim ve keyifle okuyorum. Kitabı alıp başlamayı düşündüğüm için, araştırma yapıyordum birazcık. Henüz kitabı almadığım için aklıma takılan bir şey oldu, acaba protein shake tüketmek sorun olmuyor mu? Dukan beyimiz, izin veriyor mu? :)

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,
    Ben de kitabı aldım ve uygulamaya başladım. Henüz kitabın hepsini okumadım ama atak dönemi ile ilgili kısımlara baktım. Bugün atak döneminin 5.günündeyim ama sadece 1 kilo verebildim. Bu durum moralimi biraz bozuyor ama bırakmak yok aynen devam. Metabolizmam çok yavaş herhalde.

    YanıtlaSil