27 Şubat 2011 Pazar

güçlendirme dönemi

may the force be with you!
belki 5 belki de 15 kilo verdiniz. çok mutlusunuz. yeni kıyafetler alma planları yapıyorsunuz, herkes ne kadar zayıfladığınızdan bahsedip duruyor. ama işiniz bitmedi. aslında kilo vermekte bir numara yok. basit bir kalori diyetiyle bile bu kiloları verebilirdiniz. dukan diyetinin beni en çok etkileyen kısmına hoş geldiniz: kilonuzu sabitlemek ve verdiğiniz kiloları geri almamak. buyrun güçlendirme dönemine!

ne kadar sürecek? verilen her kilo için 10 gün. mesela ben seyir döneminden 15 kilo vererek çıktığımda 150 gün güçlendirme dönemi uygulayacağım. yani 5 ay. vuuuuu. ancak ben bu sürenin uzunluğundan hiç korkmuyorum çünkü bu dönemin uygulanması çok kolay.

kurallar:
-yine atak döneminin proteinleri dahil.
-seyir döneminin sebzeleri dahil.
-muz, üzüm, kiraz ve kuruyemişler dışında her gün 1 porsiyon meyve serbest.
-günde iki dilim tam tahıllı ekmek serbest.
-1 porsiyon her tür peynir serbest.
-haftada 2 porsiyon nişastalı gıda (hamurişi, mercimek, pirinç, patates) serbest.
-2,5 kaşık yulaf kepeği tüketebilirsiniz artık.
-30 dakika yürüyüş hala geçerli.
-haftada 2 kez aynı gün olmamak kaydıyla ödül yemeği. olei! ilk kez istediğiniz her şeyi yemece.
-ve yine ilk kez uygulanacak protein perşembesi. her perşembe sadece atak dönemi proteinleriyle beslenme.

ipuçları:
-en dikkat etmemiz gereken bu dönem çünkü artık kilo kaybı yok, motive edici tek unsur, eğer bu döneme devam etmezseniz o kiloların hepsi geri gelecek ve çektiğiniz bunca şey boşa gidecek!!! yeterli mi?
-dikkat ettiyseniz yağ yok. bunu unutmayın bu dönem bitene kadar hala salatınızı yağsız yiyeceksiniz, süt ürünlerini yağsız kullanacaksınız, yemekleri yağsız yapacaksınız.
-ödül yemekleri hakkını dışarıda yiyeceğiniz ya da başka bir evde yemek yiyeceğiniz zaman kullanın. buna göre planlama yapın. hem sizi daha mutlu eder, hem de artık ben bunu yiyemem sıkıntısından kurtulmuş olursunuz.
-proteinleri, sebzeleri, 1 porsiyon meyveyi ve 2 dilim tam tahıllı ekmeği her gün yiyebilirsiniz. seyir dönemindeki gibi bir gün o bir gün bu gibi bir ayrım yok.
-sanırım beni en çok hayal kırıklığına uğratanı hala şeker ve tatlı yok. ödül yemeği dışında ama hehe ;) haftada 2, haftada hiç'ten iyidir.

ben henüz seyir döneminde olduğum için, bu dönem bana cennet gibi geliyor düşündükçe. ancak henüz uygulamadığım için üzerine çok da ahkam kesemiyorum. bu evreye gelince üzerine söylenecek başka şeyler olacağına eminim. eklerim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder